2007年9月29日 星期六

2007 Sep,13 單車環島第十五天:新竹→豐原

從新竹姨丈家出發,經過新竹教育大學。

沿著省道,到了苗栗竹南鎮。

苗栗車站。去年來過一次,因為去台北聽陳之藩演講後,在那個時間點沒有車子可直接到豐原,所以就先坐到苗栗再"搬車"回豐原。

聯合大學校門口

這是銅鑼的山區

三義的一路段,省道和鐵道並行。

三義車站,外觀顏色是配合木雕的顏色嗎?哈!

終於看到豐原的里程指示牌了,還有20公里,我真的快回家啦!吃遍了7-11山珍海味,也是阿娘煮ㄟ卡有滋味故鄉ㄟ父母,久年沒看ㄟ,好朋友~

感謝你看完,再回首頁看心得吧... 單車環島之我見、我思、我謝

4 則留言:

  1. 你你你…來新竹竟然沒找我…太過份了。

    回覆刪除
  2. 網誌管理員已經移除這則留言。

    回覆刪除
  3. 網誌管理員已經移除這則留言。

    回覆刪除
  4. 網誌管理員已經移除這則留言。

    回覆刪除

My favorite poem

How do you measure success? To laugh often, and much; to win the respect of intelligent people and the affection of children; to earn the appreciation of honest critics and endure the betrayal of false friends; to appreciate beauty; to find the best in others; to leave the world a bit better, whether by a healthy child, a redeemed social condition, or a job well done; to know even one other life has breathed because you lived this is to have succeeded.
Ralph Waldo Emerson(1830~1882)